Trevion is een groene, Vlaamse energieleverancier die elektriciteit en aardgas levert aan particulieren en professionelen. Op deze pagina vind je alle informatie over Trevion, zoals de tarieven, contactgegevens en de beoordelingen over Trevion.
Wat zijn de Trevion tarieven?
Als leverancier van groene stroom ontvangen alle klanten van Trevion standaard groene stroom, ongeacht het gekozen energiecontract. Op dit moment is het aanbod van Trevion echter redelijk beperkt. Particulieren en professionelen hebben namelijk de keuze uit één gas- en elektriciteitstarief.
Bekijk de pagina met alle energieleveranciers in België voor een volledig overzicht van het aanbod op de Belgische energiemarkt.
Advies- en informatiedienst energie (Gratis dienst)
Bel voor gratis hulp en advies van onze energie-experts. (Huidige wachttijd: 1 minuut)
Advies- en informatiedienst energie (Gratis dienst)
Wij zijn momenteel gesloten, maar bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.
Trevion tariefkaart gas en elektriciteit
Bij het Trevion FULL SPOT elektriciteitstarief en het Trevion PURE gastarief ontvang je standaard toegang tot de gehele klantendienst. Hierdoor is het altijd mogelijk om telefonisch contact op te nemen met de klantendienst van Trevion, in tegenstelling tot enkele online energiecontracten van concurrenten.
Daarnaast kun je bij de Trevion tarieven kiezen tussen betalen met een overschrijving of domiciliëring. De facturen bij Trevion kun je ontvangen per post of e-mail, afhankelijk van je voorkeuren. Daarnaast zijn deze facturen altijd in te zien in de online klantenzone van Trevion.
Aanvullende diensten Trevion
Meerdere energieleveranciers bieden een aantal energie-gerelateerde diensten aan, zoals de installatie van zonnepanelen of het uitvoeren van ketelonderhoud. Bij trevion is het echter alleen mogelijk om elektriciteit en aardgas af te nemen. Op dit moment biedt deze energieleverancier geen aanvullende diensten aan.
Hoe klantendienst Trevion contacteren?
De Trevion klantendienst is op meerdere manieren te bereiken, zowel on- als offline. Bij Trevion is het altijd mogelijk om telefonisch contact op te nemen met de klantendienst, ongeacht het gekozen energiecontract. Daarnaast hebben alle klanten ook toegang tot de My Trevion online klantenzone.
In de tabel hieronder zijn de belangrijkste Trevion contactgegevens weergegeven.
Contactmethode | Contactgegevens | Openingsuren |
---|---|---|
Trevion telefoonnummer | 09 255 70 10 | Maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 12:30 uur en van 13:30 tot 17:00 uur |
Trevion e-mailadres | [email protected] | Reactie binnen enkele werkdagen |
Contactformulier | Trevion contactformulier |
Voor urgente vragen, zoals problemen met betalingen of foutieve facturen, is het aan te raden om telefonisch met Trevion contact op te nemen. Voor minder urgente zaken kun je gebruik maken van de online contactmogelijkheden.
Niet de contactgegevens of informatie gevonden die je zocht? Bekijk de Trevion contactpagina voor een volledig overzicht.
Advies- en informatiedienst energie (Gratis dienst)
Bel voor gratis hulp en advies van onze energie-experts. (Huidige wachttijd: 1 minuut)
Advies- en informatiedienst energie (Gratis dienst)
Wij zijn momenteel gesloten, maar bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.
My Trevion klantenzone
Alle klanten van Trevion hebben toegang tot de online klantenzone van deze leverancier, genaamd My Trevion. In de My Trevion klantenzone is het mogelijk om meerdere zaken betreffende je energiecontract zelf, online te regelen. Hierdoor zal het in veel gevallen niet nodig zijn om met de klantendienst van Trevion contact op te nemen.
My Trevion login Navigeer naar de My Trevion loginpagina.
Trevion factuur
De Trevion factuur kun je ontvangen per post of e-mail. Het is mogelijk om de verzendwijze van de factuur zelf aan te passen in de klantenzone van deze leverancier. Daarnaast kun je de Trevion factuur op elk moment inzien en de voorschotfactuur aanpassen in de online klantenzone.
Hoe Trevion verhuis regelen?
Bij een Trevion verhuis dien je het energieovernamedocument van deze leverancier in te vullen en vervolgens te versturen naar het bovenstaande e-mailadres. Het versturen van dit document kan tot maximaal een aantal dagen na de verhuisdatum.
In het Trevion overnamedocument dien je de actuele meterstanden van de energiemeters en de EAN-codes te noteren. De EAN-codes zijn te vinden op de zijkant van de energiemeter of op de Trevion factuur. Vervolgens dienen beide partijen alle persoonlijke gegevens in te vullen en het document te ondertekenen.
Het is aan te raden om het overnamedocument te bewaren tot in ieder geval een aantal maanden na je verhuis. Dit document geldt namelijk als het officiële bewijs van de meterstanden op het moment van je verhuis, mocht hier later onenigheid over ontstaan.
Trevion review door Mijn Groene Energie
Trevion is al een relatief lange periode actief op de Belgische energiemarkt, maar heeft slechts een kleine hoeveelheid consumenten weten te overtuigen van haar aanbod. Mijn Groene Energie ziet Trevion toch als een belangrijke speler op de energiemarkt, vooral door het groene aanbod van deze leverancier.
Het bedrijf heeft sterk geïnvesteerd in groene productiecapaciteit, waardoor het nu een groot gedeelte van de benodigde elektriciteit zelf kan produceren. Deze elektriciteit is vooral afkomstig uit biogas, windenergie en zonne-energie. De windenergieproductie van Trevion is bijvoorbeeld goed voor het elektriciteitsverbruik van 2.500 huishoudens.
Daarnaast heeft Trevion een klantendienst die goed bereikbaar is, zowel telefonisch als online. Ook heeft Trevion een goede klantenzone en is de website overzichtelijk ingedeeld. Informatie is gemakkelijk beschikbaar en compleet. De reviews die online te vinden zijn over deze leverancier bevestigen dit ook vooral.
Meer weten? Bekijk de uitgebreide Trevion review door Mijn Groene Energie.
Is Trevion betrouwbaar?
Trevion is al een lange tijd actief op de Belgische energiemarkt en heeft laten zien dat het een betrouwbare partner kan zijn, zowel voor particulieren als voor professionelen. Met een aanbod van elektriciteit en aardgas zal Trevion voor de meeste energieverbruikers een interessante optie kunnen zijn.
Veranderen van energieleverancier? (Gratis dienst)
Bel Mijn Groene Energie om gratis over te stappen naar een groene energieleverancier.
Veranderen van energieleverancier?
Wij zijn momenteel gesloten, maar bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.
Wie is energieleverancier Trevion?
Trevion is een Vlaamse energieleverancier die sinds 2012 actief is op de energiemarkt voor particulieren en professionelen. Het bedrijf begon met het leveren van groene stroom en breidde het aanbod in 2017 ook uit naar de levering van aardgas.
Het doel van Trevion is om geheel lokale en groene stroom te leveren aan al haar klanten. Dit doet het bedrijf goed, aangezien sinds de oprichting van Trevion alle elektriciteit volledig groen is. Daarnaast komt alle elektriciteit van Trevion geheel uit België.
Dat Trevion lokaal elektriciteit produceert, is te zien op de website van deze leverancier. Hier is een overzicht te vinden van alle productie installaties van deze leverancier, sinds wanneer ze operationeel zijn geworden en voor hoeveel huishoudens de installaties elektriciteit produceren. Hierdoor kunnen klanten exact zien waar hun elektriciteit vandaan komt en bevestigd Trevion haar lokale karakter.
Hoe Trevion klant worden?
In België staan consumenten en kmo’s geheel vrij om te veranderen van energieleverancier. Op elk moment is het mogelijk om over te stappen naar een andere leverancier, zonder opvergergoeding. Ben je dus niet tevreden met je huidige energieleverancier en wil je klant worden bij Trevion? Stap dan over!
Trevion klant worden kan door op de website van deze leverancier al je persoonlijke gegevens in te vullen. Vervolgens zal je een voorstel van deze leverancier ontvangen waarmee je akkoord kunt gaan. Zodra je akkoord bent gegaan met het voorstel, zal Trevion de overstap in gang zetten en je oude energieleverancier op de hoogte brengen.
Hierna zal je oude energieleverancier de meterstanden opvragen voor het opmaken van de slotfactuur. Deze zal je ongeveer zes tot acht weken na het doorgeven van de meterstanden ontvangen. Hiermee is je overstap afgerond en ben je klant geworden bij Trevion!
Bekijk alle artikelen over Trevion
Trevion contact: overzicht contactgegevens klantendienst
Trevion tarieven: overzicht tariefkaart en actuele prijzen