ENGIE contact klantendienst: overzicht alle informatie
Het telefoonnummer van de klantendienst van ENGIE is 078 35 33 33, beschikbaar van maandag tot vrijdag van 8u tot 20u en op zaterdag van 9u tot 13u. ENGIE biedt ook een online contactformulier en een livechat aan. Het hoofdkantoor van ENGIE is gevestigd op Boulevard Simon Bolivarlaan 34, 1000 Brussel.
Overzicht van de contactmogelijkheden van ENGIE
Hieronder vind je een overzicht van alle contactmogelijkheden van ENGIE.
Telefoonnummer ENGIE:
- Klantendienst particulieren: 078 35 33 33
- Klantendienst professionals: 078 78 20 20
Email ENGIE:
- Geen direct e-mailadres
- Via een online contactformulier
Livechat ENGIE:
- Beschikbaar via de ENGIE contactpagina
- Van maandag tot vrijdag van 8u tot 22u
- Op zaterdag van 9u tot 17u30
Andere oplossingen:
- Online FAQ: mogelijk vind je hier het antwoord op je vragen
- MyENGIE klantenzone
ENGIE contact klantendienst
Als grootste energieleverancier van België is ENGIE op meerdere manieren te bereiken. Afhankelijk van het gekozen tarief bij deze leverancier, kun je online en / of telefonisch contact opnemen met de ENGIE klantendienst. In het overzicht hieronder zijn de belangrijkste contactgegevens, inclusief het ENGIE telefoonnummer weergegeven.
Contactmethode / reden contact | Contactgegevens |
---|---|
ENGIE telefoonnummer | +32 78 35 33 33 |
Contract opzeggen en overstappen* |
Klant worden bij ENGIE? Ontvang meer informatie of sluit een contract bij ENGIE af Wil je klant worden bij ENGIE? Laat je gratis terugbellen door onze energie-experts om een ENGIE aanbieding te vergelijken of af te sluiten! |
Online contactformulier | ENGIE contactformulier |
460 222 585 |
*Telefonische dienstverlening beheerd door Mijn Groene Energie (by CallMePower), een merk van Selectra, die uw verhuizing en overstap van leverancier verzorgt door u te verwijzen naar het beste partner aanbod in uw persoonlijke geval.
ENGIE electrabel klantendienst gratis nummer
Bij de telefoonnummers van ENGIE betaal je het zonale tarief. Dit betekent dat de kosten voor het bellen naar deze nummers gelijk zijn aan de kosten voor een lokaal gesprek binnen je eigen regio. Met andere woorden, je betaalt niet het hogere tarief dat normaal gesproken geldt voor interlokale of internationale gesprekken. Hierdoor kunnen klanten van ENGIE voordelig contact opnemen voor vragen of ondersteuning zonder zich zorgen te maken over hoge belkosten.
ENGIE telefoonnummer 0800
Klanten die bij ENGIE telefonisch een contract hebben afgesloten, moeten deze via de website van ENGIE, telefonisch of per post bevestigen. Om de aanvraag telefonisch te bevestigen, kun je bellen naar het gratis ENGIE 0800-nummer: 0800 60361.
ENGIE openingsuren klantendienst
De ENGIE openingsuren zijn van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 20:00 uur en op zaterdag van 9:00 tot 13:00 uur. Op zondagen en feestdagen is de ENGIE klantendienst gesloten.
Het is buiten de openingsuren wel mogelijk om online contact op te nemen met de ENGIE klantendienst, waarna je gedurende werkuren een antwoord zult ontvangen. Daarnaast hebben alle klanten toegang tot de gratis My ENGIE klantenzone, waar je gemakkelijk alle informatie over je contract terug kan vinden.
Wat is het ENGIE contact e-mailadres?
Om met de ENGIE klantendienst per e-mail contact op te nemen, kun je gebruik maken van het contactformulier op de website van deze leverancier. Na het invullen van het contactformulier, zul je een antwoord van ENGIE ontvangen per e-mail.
Indien je toch de voorkeur geeft om direct een e-mail te sturen naar de ENGIE klantendienst, is dit enkel mogelijk voor het doorsturen van documenten. Vermeld in dit geval de volledige naam van de contractant en het eventuele klantnummer. Op deze manier kan ENGIE je sneller van dienst zijn.
Het ENGIE contact e-mailadres is: [email protected].
ENGIE klant worden telefoonnummer
Als je klant wilt worden bij ENGIE, kun je contact opnemen met de klantendienst via het telefoonnummer +32 78 35 33 33. Dit nummer is bereikbaar van maandag tot vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur en op zaterdag van 09:00 tot 13:00 uur. Via deze lijn kun je informatie krijgen over de verschillende energieproducten en -diensten die ENGIE aanbiedt en hulp krijgen bij het afsluiten van een contract. Neem met Mijn Groene Energie contact op voor het vergelijken van alle contracten: 02 586 05 91.
ENGIE verhuis
Bij het regelen van een verhuis zal je rekening moeten houden met een groot aantal contracten. Een van de contracten die je moet overzetten naar je nieuwe woning is het energiecontract. Gelukkig kan het regelen van een ENGIE verhuis zeer gemakkelijk in de online klantenzone van deze leverancier.
In de My ENGIE klantenzone is het mogelijk om een energie verhuis door te geven. Hier heb je in ieder geval het adres van de nieuwe woning, de verhuisdatum en de persoonlijke gegevens van de contractant voor nodig. Hiernaast zal je ook het overnamedocument moeten opsturen. Zodra je verhuis is verwerkt zal je een bericht ontvangen van de ENGIE klantendienst, waarna je ENGIE verhuis is afgerond.
ENGIE overnamedocument
Bij het regelen van een energie verhuis is het belangrijk om het energieovernamedocument in te vullen. In het ENGIE overnamedocument dien je de meterstanden en de EAN-codes van de energiemeters te noteren. Deze codes zijn te vinden op de zijkant van de energiemeter en beginnen in België altijd met 54.
Na het invullen van alle gegevens, dienen de nieuwe en de oude bewoners het document te ondertekenen. Vervolgens kun je het ENGIE overnamedocument per e-mail sturen naar deze leverancier via het bovenstaande e-mailadres.
Tip: bewaar overnamedocument ENGIE
Mijn Groene Energie raadt je aan om de papieren versie van het ENGIE overnamedocument te bewaren, aangezien deze geldt als officiële bewijs van de meterstanden op het moment van overdracht. Als hier op een later moment onenigheid over ontstaat, heb je dus altijd bewijs van de meterstanden.
Klant worden bij ENGIE?
Ontvang meer informatie of sluit een contract bij ENGIE af
Wil je klant worden bij ENGIE?
Laat je gratis terugbellen door onze energie-experts om een ENGIE aanbieding te vergelijken of af te sluiten!
Contract ENGIE opzeggen bij verhuis
In België staan consumenten en kmo’s geheel vrij om te veranderen van energieleverancier sinds de afschaffing van de opzegvergoeding. Ook bij een vast energiecontract of als de looptijd van je contract nog niet is afgelopen, kun je vrij overstappen naar een andere energieleverancier.
Bij een verhuis is het altijd aan te raden om de energietarieven te vergelijken op basis van het verbruik van je nieuwe woning. Bekijk niet alleen de ENGIE tarieven, maar vergelijk het volledige aanbod in België. Deze maand kun je bij ENGIE de contracten tarieven afsluiten:
- ENGIE Dynamic
- ENGIE Direct Indexed
- ENGIE Flow
- ENGIE Drive Indexed
- ENGIE Easy Indexed
- ENGIE Easy Vast
- ENGIE Drive Fixed
My ENGIE klantenzone
In de My ENGIE klantenzone is het mogelijk om een groot aantal zaken betreffende je energiecontract te regelen. Door deze uitgebreide klantenzone is het minder vaak nodig om met de ENGIE klantendienst contact op te nemen.
In de My ENGIE klantenzone is het onder andere mogelijk om:
- persoonlijke gegevens in te zien en aan te passen;
- facturen in te zien;
- voorschotfacturen aan te passen;
- adreswijziging door te geven.
Hoewel de ENGIE klantenzone in veel gevallen een antwoord kan geven op je vraag, is het soms ook nodig om met de klantendienst contact op te nemen. Wij adviseren om ENGIE te bellen, onder andere in het geval van foutieve facturen of betalingen die lang op zich laten wachten.
My ENGIE inloggen
Inloggen bij de My ENGIE klantenzone? Ga naar de My ENGIE inlogpagina.
ENGIE klantenzone telefoonnummer
Er is geen apart ENGIE klantenzone telefoonnummer beschikbaar. Voor vragen over de klantenzone of als het niet lukt om in te loggen in My ENGIE, is het aan te raden om contact op te nemen met de klantendienst via één van de bovenstaande contactmethoden.
My ENGIE klantenzone werkt niet
In het geval dat het niet lukt om bij My ENGIE in te loggen, is het aan te raden om het eerst gebruik te maken van een andere internetbrowser, zoals Google Chrome of Firefox. Probeer ook in te loggen op een ander apparaat en controleer of hetzelfde probleem zich daar ook voordoet. Controleer ook je internetverbinding.
Indien je het wachtwoord van je My ENGIE account bent vergeten, is het mogelijk om deze opnieuw in te stellen door te klikken op “wachtwoord vergeten”. Vervolgens zal je een e-mail ontvangen van ENGIE met instructies voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Als deze tips het probleem niet oplossen, is het aan te raden om met de ENGIE klantendienst contact op te nemen.