ENGIE contact klantendienst: overzicht alle informatie
ENGIE's telefoonnummer is +32 78 35 33 33 en dit nummer is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 20:00 en op zaterdag van 9:00 tot 13:00. Buiten deze uren kun je een bericht achterlaten via het ENGIE contactformulier. E-mails kun je sturen naar ENGIE contactformulier.
ENGIE contact klantendienst
Als grootste energieleverancier van België is ENGIE op meerdere manieren te bereiken. Afhankelijk van het gekozen tarief bij deze leverancier, kun je online en / of telefonisch contact opnemen met de ENGIE klantendienst. In het overzicht hieronder zijn de belangrijkste contactgegevens, inclusief het ENGIE telefoonnummer weergegeven.
Contactmethode / reden contact | Contactgegevens |
---|---|
ENGIE telefoonnummer | +32 78 35 33 33 |
Contract opzeggen en overstappen* | |
Online contactformulier | ENGIE contactformulier |
460 222 585 |
*Telefonische dienstverlening beheerd door Mijn Groene Energie (by CallMePower), een merk van Selectra, die uw verhuizing en overstap van leverancier verzorgt door u te verwijzen naar het beste partner aanbod in uw persoonlijke geval.
Vragen of advies ontvangen?
Bel Mijn Groene Energie voor gratis advies van onze energie-experts (Gratis dienst).
Vragen of advies ontvangen?
Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.
Klanten die hebben gekozen voor het ENGIE Direct tarief, zullen via één van de online mogelijkheden met ENGIE contact op moeten nemen.
Wat zijn de ENGIE openingsuren?
De ENGIE openingsuren zijn van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 20:00 uur en op zaterdag van 9:00 tot 13:00 uur. Op zondagen en feestdagen is de ENGIE klantendienst gesloten. Het is buiten de openingsuren wel mogelijk om online contact op te nemen met de ENGIE klantendienst, waarna je gedurende werkuren een antwoord zult ontvangen.
ENGIE Electrabel klantendienst gratis nummer
Bij het ENGIE telefoonnummer betaal je het zonale tarief. Hoewel dit geen betaald telefoonnummer is, kunnen er wel kosten in rekening worden gebracht. Deze kosten zijn afhankelijk van je mobiele provider en de voorwaarden in je abonnement. Naar ENGIE bellen is dus niet geheel gratis.
Wat is het ENGIE contact e-mailadres?
Om met de ENGIE klantendienst per e-mail contact op te nemen, kun je gebruik maken van het contactformulier op de website van deze leverancier. Na het invullen van het contactformulier, zul je een antwoord van ENGIE ontvangen per e-mail.
Indien je toch de voorkeur geeft om direct een e-mail te sturen naar de ENGIE klantendienst, is dit enkel mogelijk voor het doorsturen van documenten. Vermeld in dit geval de volledige naam van de contractant en het eventuele klantnummer. Op deze manier kan ENGIE je sneller van dienst zijn.
Het ENGIE contact e-mailadres is: [email protected].
Hoe ENGIE verhuis regelen?
Bij het regelen van een verhuis zal je rekening moeten houden met een groot aantal contracten. Eén van de contracten die je moet overzetten naar je nieuwe woning is het energiecontract. Gelukkig kan het regelen van een ENGIE verhuis zeer gemakkelijk in de online klantenzone van deze leverancier.
In de My ENGIE klantenzone is het mogelijk om een energie verhuis door te geven. Hier heb je in ieder geval het adres van de nieuwe woning, de verhuisdatum en de persoonlijke gegevens van de contractant voor nodig. Hiernaast zal je ook het overnamedocument moeten opsturen. Zodra je verhuis is verwerkt zal je een bericht ontvangen van de ENGIE klantendienst, waarna je ENGIE verhuis is afgerond.
ENGIE overnamedocument
Bij het regelen van een energie verhuis is het belangrijk om het energieovernamedocument in te vullen. In het ENGIE overnamedocument dien je de meterstanden en de EAN-codes van de energiemeters te noteren. Deze codes zijn te vinden op de zijkant van de energiemeter en beginnen in België altijd met 54.
Na het invullen van alle gegevens, dienen de nieuwe en de oude bewoners het document te ondertekenen. Vervolgens kun je het ENGIE overnamedocument per e-mail sturen naar deze leverancier via het bovenstaande e-mailadres. Het is aan te raden om de papieren versie van dit document te bewaren, aangezien het overnamedocument geldt als officiële bewijs van de meterstanden op het moment van overdracht, mocht hier onenigheid over ontstaan.
Contract ENGIE opzeggen bij verhuis
In België staan consumenten en kmo’s geheel vrij om te veranderen van energieleverancier sinds de afschaffing van de opzegvergoeding. Ook bij een vast energiecontract of als de looptijd van je contract nog niet is afgelopen, kun je vrij overstappen naar een andere energieleverancier.
Ben je niet tevreden met ENGIE als energieleverancier of betaal je teveel? Stap dan over naar een andere energieleverancier!
Veranderen van energieleverancier? (Gratis dienst)
Bel Mijn Groene Energie om gratis over te stappen naar een groene energieleverancier.
Veranderen van energieleverancier?
Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.
Klant worden bij ENGIE verhuis
Bij een verhuis is het mogelijk om een ENGIE contract op te zeggen, maar ook om klant te worden bij deze leverancier. ENGIE is in heel België actief, waardoor het bijna altijd mogelijk zal zijn om een energiecontract af te sluiten bij deze leverancier.
Om ENGIE klant te worden zul je enkel op de website van deze leverancier al je gegevens moeten invullen, waarna je een voorstel zult ontvangen. Zodra je hiermee akkoord bent gegaan, zal je overstap in gang worden gezet. Ongeveer zes tot acht weken na het doorgeven van de meterstanden zal je van je oude energieleverancier de slotfactuur ontvangen en is je overstap afgerond. De opzegging van je oude energiecontract zal ENGIE automatisch regelen.
Bekijk de ENGIE review door Mijn Groene Energie en de ENGIE tarieven voordat je gaat overstappen naar deze leverancier.
My ENGIE klantenzone
In de My ENGIE klantenzone is het mogelijk om een groot aantal zaken betreffende je energiecontract te regelen. Door deze uitgebreide klantenzone is het minder vaak nodig om met de ENGIE klantendienst contact op te nemen.
In de My ENGIE klantenzone is het onder andere mogelijk om:
- persoonlijke gegevens in te zien en aan te passen;
- facturen in te zien;
- voorschotfacturen aan te passen;
- adreswijziging door te geven.
Hoewel de ENGIE klantenzone in veel gevallen een antwoord kan geven op je vraag, is het soms ook nodig om met de klantendienst contact op te nemen. Wij adviseren om ENGIE te bellen onder andere in het geval van foutieve facturen of betalingen die lang op zich laten wachten.
My ENGIE inloggen Inloggen bij My ENGIE? Ga naar de My ENGIE inlogpagina.
ENGIE klantenzone telefoonnummer
Er is geen apart ENGIE klantenzone telefoonnummer beschikbaar. Voor vragen over de klantenzone of als het niet lukt om in te loggen in My ENGIE, is het aan te raden om contact op te nemen met de klantendienst via één van de bovenstaande contactmethoden.
My ENGIE klantenzone werkt niet
In het geval dat het niet lukt om bij My ENGIE in te loggen, is het aan te raden om het eerst gebruik te maken van een andere internetbrowser, zoals Google Chrome of Firefox. Probeer ook in te loggen op een ander apparaat en controleer of hetzelfde probleem zich daar ook voordoet. Controleer ook je internetverbinding.
Indien je het wachtwoord van je My ENGIE account bent vergeten, is het mogelijk om deze opnieuw in te stellen door te klikken op “wachtwoord vergeten”. Vervolgens zal je een e-mail ontvangen van ENGIE met instructies voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Als deze tips het probleem niet oplossen, is het aan te raden om met de ENGIE klantendienst contact op te nemen.
Vragen of advies ontvangen?
Bel Mijn Groene Energie voor gratis advies van onze energie-experts (Gratis dienst).
Vragen of advies ontvangen?
Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.