Luminus contact klantendienst: telefoon, adres en meer
De klantendienst van Luminus is van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 18:00 bereikbaar op +32 78 150 210. Buiten deze uren kun je een bericht achterlaten via het Luminus contactformulier. Er is geen e-mailadres beschikbaar voor het stellen van vragen.
Overzicht van de contactmogelijkheden van Luminus
Hieronder vind je een overzicht van alle contactmogelijkheden van Luminus.
Telefoon Luminus:
- Klantendienst particulieren: 078 150 210
- Klantendienst professionals: 078 150 150
Email Luminus:
- Geen direct e-mailadres
- Via een online contactformulier
Livechat Luminus:
- Beschikbaar via de Luminus contactpagina
- Van maandag tot vrijdag van 8u tot 18u
Andere:
- Vergelijk en verander van energiecontract: 02 586 05 91*
- MyLuminus klantenzone
Klantendienst Luminus contact
Met de Luminus klantendienst contact opnemen kan op een groot aantal manieren, zowel on- als offline. De mogelijkheden om met Luminus contact op te nemen zijn afhankelijk van de voorwaarden in je contract. In het geval dat je hebt gekozen voor een online energiecontract, is het enkel mogelijk om via één van de online methoden met Luminus contact op te nemen.
In het overzicht hieronder zijn de belangrijkste Luminus contactgegevens weergegeven.
Contactmethode / reden contact | Contactgegevens |
---|---|
Luminus telefoonnummer | +32 78 150 210 |
Luminus telefoonnummer zakelijk (verbruik onder 100 MWh) | +32 78 150 150 |
Contract opzeggen en overstappen* | |
Online contactformulier | Luminus contactformulier |
*Telefonische dienstverlening beheerd door Mijn Groene Energie (by CallMePower), een merk van Selectra, die uw verhuizing en overstap van leverancier verzorgt door u te verwijzen naar het beste partner aanbod in uw persoonlijke geval.
Vragen of advies ontvangen?
Bel Mijn Groene Energie voor gratis advies van onze energie-experts (Gratis dienst).
Vragen of advies ontvangen?
Wij zijn momenteel gesloten, maar bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.
Luminus klantendienst openingsuren
De Luminus klantendienst openingsuren zijn van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 18:00 uur. In het weekend en op feestdagen is de Luminus klantendienst niet bereikbaar.
Het is buiten de openingsuren wel mogelijk om online contact op te nemen met Luminus, waarna je een bericht terug zult ontvangen zodra de klantendienst weer aanwezig is. Daarnaast hebben alle klanten van Luminus gratis toegang tot de My Luminus klantenzone. Hier is het mogelijk om veel zaken betreffende je energiecontract te regelen.
Klantendienst Luminus contactformulier en e-mailadres
De Luminus klantendienst is te bereiken via het contactformulier dat op de website is weergegeven. Zodra je het contactformulier hebt ingevuld, zal je binnen een aantal werkdagen een reactie van de klantendienst per e-mail ontvangen. Er is op dit moment geen e-mailadres beschikbaar waarop je de klantendienst direct kunt bereiken. Het contactformulier kan onder andere worden gebruikt voor het stellen van vragen, doorsturen van documenten of indienen van een klacht.
Zakelijk Luminus telefoonnummer
Zakelijke klanten kunnen gebruik maken van een ander telefoonnummer om met de klantendienst contact op te nemen. Luminus zakelijke klanten met een verbruik van minder dan 100 MWh per jaar kunnen Luminus bellen op: +32 78 150 152.
Zakelijke klanten met een verbruik van meer dan 100 MWh per jaar kunnen Luminus bellen op: +32 78 155 230.
Vragen of advies ontvangen?
Bel Mijn Groene Energie voor gratis advies van onze energie-experts (Gratis dienst).
Vragen of advies ontvangen?
Wij zijn momenteel gesloten, maar bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.
Luminus telefoonnummer klant worden
Als je klant wilt worden bij Luminus, kun je contact opnemen met de klantendienst via het telefoonnummer 078 150 210. Dit nummer is bereikbaar van maandag tot vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur. Via deze lijn kun je informatie krijgen over de verschillende energieproducten en diensten die Luminus aanbiedt en hulp krijgen bij het afsluiten van een contract. Neem met Mijn Groene Energie contact op voor het vergelijken van alle contracten: 02 586 05 91.
Luminus verhuis
Het doorgeven van een Luminus verhuis kan zowel telefonisch als online. Dit kan online door in te loggen in je My Luminus klantenzone en vervolgens een adreswijziging door te geven. Hierna zal Luminus alle gegevens verwerken en ontvang je een bevestiging van de wijziging. Daarnaast is het ook mogelijk om contact op te nemen met het Luminus verhuis telefoonnummer op: +32 78 180 183.
We raden je aan om één maand voor je verhuizing contact op te nemen met de klantendienst. Zo is er voldoende tijd om alle gegevens te verwerken en eventuele problemen te verhelpen.
Luminus energieovernamedocument
Naast het doorgeven van de adreswijziging bij een Luminus verhuis, zal je ook het overnamedocument moeten invullen. In het Luminus overnamedocument noteer je de actuele meterstanden op het moment van overdracht en de EAN-codes van de energiemeters. Deze codes zijn te vinden op de zijkant van de meter of op de Luminus factuur en beginnen altijd met 54.
Na het invullen van alle gegevens, dienen beide partijen het Luminus energieovernamedocument te ondertekenen. Vervolgens kun je het document doorsturen naar de klantendienst van Luminus via het bovenstaande e-mailadres.
Tip: bewaar overnamedocument Luminus
Het is aan te raden om het originele overnamedocument tot enkele maanden na je verhuis te bewaren. Dit document is namelijk het officiële bewijs van de meterstanden, mocht hier op een later moment onenigheid over ontstaan.
Energiecontract Luminus opzeggen na verhuis
In België is het op elk moment mogelijk om te veranderen van energieleverancier, dus ook bij een verhuis. Indien je niet tevreden bent met Luminus als energieleverancier of je bij een andere energieleverancier een beter tarief kunt betalen, is het aan te raden om over te stappen.
Om te veranderen van energieleverancier dien je enkel een nieuw energiecontract af te sluiten bij een leverancier naar keuze. Vervolgens zal je nieuwe leverancier in de meeste gevallen het oude contract automatisch opzeggen. Controleer dit altijd voor de zekerheid, zeker bij een verhuis. In deze maand kun je de volgende Luminus tarieven afsluiten:
- Luminus BasicFlex
- Luminus Dynamic
- Luminus MaxxFlex
- Luminus ComfyFlex
- Luminus ComfyFlex+
- Luminus BasicFix
- Luminus MaxxFix
- Luminus Comfy
- Luminus Comfy+
Vragen of advies ontvangen?
Bel Mijn Groene Energie voor gratis advies van onze energie-experts (Gratis dienst).
Vragen of advies ontvangen?
Wij zijn momenteel gesloten, maar bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.
Tevreden met Luminus?
Laat een Luminus review achter of bekijk alle beoordelingen over deze leverancier.
My Luminus klantenzone
Om als klant van Luminus snel en gemakkelijk zelf alle gegevens betreffende je energiecontract in te zien, kun je inloggen in de My Luminus klantenzone. De klantenzone van Luminus biedt een groot aantal mogelijkheden, zoals het inzien van al je persoonlijke gegevens, maar ook het aanpassen van de voorschotfactuur en het beheren van alle facturen. Op deze manier is het minder vaak nodig om met de Luminus klantendienst contact op te nemen.
My Luminus inloggen werkt niet
Het kan voorkomen dat de Luminus klantenzone niet werkt. Dit wordt in de meeste gevallen veroorzaakt door een slechte internetverbinding of een apparaat / internetbrowser dat de My Luminus klantenzone niet ondersteunt. Het is aan te raden om in te loggen met een ander apparaat of internet browser, zoals Chrome of Firefox, en te proberen of dit het probleem oplost. Als dit het probleem niet oplost, volg dan de volgende stappen:
- Controleer je internetverbinding: Zorg dat je internetverbinding stabiel en actief is. Probeer een andere website te openen om dit te bevestigen.
- Wis de cache en cookies van je browser: Soms kunnen oude gegevens in de cache of cookies problemen veroorzaken. Wis deze gegevens en probeer opnieuw in te loggen.
- Gebruik de My Luminus app: Als de website niet werkt, probeer dan de officiële My Luminus app, die beschikbaar is voor zowel iOS als Android.
- Controleer op aankondigingen van Luminus: Soms kan onderhoud of een storing aan de kant van Luminus problemen veroorzaken. Controleer de social media kanalen of website voor eventuele aankondigingen.
- Probeer in te loggen in incognito modus: Soms kunnen browserextensies of -instellingen problemen veroorzaken op bepaalde websites. Probeer in te loggen in een incognitovenster om dit te omzeilen.
Heb je na het volgen van de bovenstaande stappen steeds problemen met My Luminus? Neem dan met de Luminus klantendienst contact op via de bovenstaande contactgegevens.
Is er een My Luminus app?
Naast de online klantenzone, is er ook een Luminus app beschikbaar die je kunt downloaden op je mobiele telefoon. De My Luminus app heeft dezelfde functionaliteiten als de online klantenzone, inclusief de mogelijkheid om je energieverbruik exact op te volgen. Zo is het makkelijker om bij te houden hoeveel energie je hebt verbruikt en wat je maandelijkse kosten zullen zijn.
De My Luminus app is te downloaden in de Google Play Store en de Apple App Store.