TotalEnergies klantendienst contact: overzicht gegevens

Geactualiseerd op
minuten lezen
TotalEnergies contact

TotalEnergies heeft een telefoonnummer voor de klantendienst: +32 24 86 48 62, maar de leverancier heeft ook een apart nummer voor vragen over de club-kaart: +32 22 88 33 22. De openingsuren om te bellen zijn elke werkdag van 8:00 tot 19:00 en op zaterdag van 9:00 tot 14:00 uur. Buiten deze uren kun je een bericht achterlaten via het TotalEnergies contactformulier of een e-mail sturen naar [email protected].

TotalEnergies contact klantendienst

De TotalEnergies klantendienst is op meerdere manieren te bereiken. Afhankelijk van het gekozen contract en de bijbehorende voorwaarden is het mogelijk om telefonisch of enkel online contact op te nemen met de klantendienst. In de tabel hieronder zijn de belangrijkste TotalEnergies contactgegevens weergegeven.

Klantendienst TotalEnergies contact
Contactmethode / reden contactContactgegevens
TotalEnergies telefoonnummer+32 24 86 48 62
TotalEnergies club-kaart+32 22 88 33 22
TotalEnergies klant worden / informatie+32 25 86 05 91*
Online contactTotalEnergies contactformulier

*Telefoonnummers met een ster behoren tot Mijn Groene Energie, een gratis vergelijkingsdienst voor energiecontracten in België en onderdeel van CallMePower. Het is mogelijk om een contract af te sluiten bij TotalEnergies of informatie te ontvangen via Mijn Groene Energie (gratis dienst) door een samenwerkingsverband.

Lampiris of TotalEnergies contacteren?

In februari 2022 is Lampiris TotalEnergies geworden. Bij deze verandering is enkel de naam van de energieleverancier aangepast. De voorwaarden en het groene aanbod van deze leverancier blijven gelijk. Lampiris was al enkele jaren onderdeel van TotalEnergies.

Wat zijn de TotalEnergies openingsuren?

De TotalEnergies openingsuren zijn van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 19:00 uur en op zaterdag van 9:00 tot 14:00 uur. Op zondagen en feestdagen is de TotalEnergies klantendienst gesloten.

Buiten de openingsuren is het altijd mogelijk om gebruik te maken van de online contactmogelijkheden, waarna je een antwoord zult ontvangen zodra de klantendienst weer aanwezig is. Daarnaast kun je ook altijd inloggen in de My TotalEnergies klantenzone.

Is TotalEnergies bellen gratis?

Bij het TotalEnergies telefoonnummer betaal je het zonale tarief. TotalEnergies bellen is dus niet geheel kosteloos, hoewel dit geen betaald nummer betreft. De kosten hangen echter af van de voorwaarden in je mobiele abonnement. Voor de meeste mobiele abonnementen zullen er geen extra kosten zijn als je contact opneemt met het TotalEnergies telefoonnummer.

Klantendienst TotalEnergies e-mailadres en contactformulier

De TotalEnergies klantendienst is online ook per e-mail te bereiken. Om per e-mail contact op te nemen met de klantendienst, is het aan te raden om gebruik te maken van het contactformulier op de website van deze leverancier. Na het invullen van alle gegevens en het bericht, zal je een antwoord per e-mail ontvangen van TotalEnergies.

Indien je toch liever direct met TotalEnergies contact op wilt nemen, kun je ook gebruikmaken van het e-mailadres. Vermeld in dit geval altijd je volledige naam en eventuele klantnummer zodat de klantendienst je sneller van dienst kan zijn. Het TotalEnergies contact e-mailadres is: [email protected].

Tevreden met TotalEnergies?

Laat een review over TotalEnergies achter of bekijk de beoordelingen van klanten.

TotalEnergies verhuis

Een verhuizing kan een heel gedoe zijn. Je moet met veel zaken rekening houden en al je huishoudelijke contracten overzetten. Het regelen van een TotalEnergies verhuis is gelukkig relatief gemakkelijk.

Om een TotalEnergies verhuis door te geven zal je enkel de adreswijziging door moeten geven in de My TotalEnergies klantenzone. Vervolgens dien je het overnamedocument in te vullen en door te sturen naar de klantendienst. Hierna is het verhuizen van je energiecontract afgerond.

TotalEnergies overnamedocument

De EAN-codes en meterstanden doorgeven dien je te doen met het TotalEnergies overnamedocument. Dit document geldt tevens als bewijs van de meterstanden op het moment van overdracht, mocht hier onenigheid over ontstaan.

De EAN-codes zijn terug te vinden op de zijkant van de energiemeter of op de TotalEnergies factuur. Deze beginnen in België altijd met 54 en bevatten 18 cijfers. De meterstanden van de gas- en / of elektriciteitsmeter zijn te vinden op de voorkant van de meter.

Vervolgens dienen beide partijen alle persoonlijke gegevens in te vullen en het overnamedocument te ondertekenen. Hierna kan je het TotalEnergies overnamedocument uploaden in de online klantenzone en zal deze leverancier je verhuis verwerken. Zodra je verhuis verwerkt is, ontvang je een bericht van de klantendienst.

Tip: bewaar overnamedocument TotalEnergies

Mijn Groene Energie adviseert om het overnamedocument van TotalEnergies altijd te bewaren tot in ieder geval één jaar na je verhuis. Dit document geldt namelijk als het officiële bewijs van de meterstanden op het moment van overdracht, mocht hier op een later moment onenigheid over ontstaan.

logo totalenergies
TotalEnergies logo

TotalEnergies verhuis (Opzeggen en overzetten)

Bel voor informatie over het doorgeven van een verhuis of een opzegging bij TotalEnergies.

logo totalenergies
TotalEnergies logo

TotalEnergies verhuis (Opzeggen en overzetten)

Wij zijn momenteel gesloten, maar bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.

Klant worden bij TotalEnergies

Ga je verhuizen en wil je klant worden bij TotalEnergies? In België is het op elk moment mogelijk om te veranderen van energieleverancier, dus ook bij een verhuis. Sinds het afschaffen van de opzegvergoeding kunnen consumenten en kmo’s vrij overstappen, mits de opzegtermijn van één maand gerespecteerd wordt.

TotalEnergies is in Vlaanderen, Wallonië en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest actief als energieleverancier en biedt al haar diensten aan in deze regio’s.

TotalEnergies verhuis en contract opzeggen

Het is op elk moment mogelijk om TotalEnergies klant te worden, maar ook om het contract op te zeggen. In de meeste gevallen zal het bij een verhuis echter niet nodig zijn om je energiecontract op te zeggen. Het is namelijk mogelijk om je contract mee te verhuizen naar je nieuwe woning.

Indien je gaat samenwonen met iemand die al een energiecontract heeft of gaat verhuizen naar het buitenland, zal je het TotalEnergies contract wel op moeten zeggen. Dit kan via het telefoonnummer van de algemene klantendienst dat te vinden is aan het begin van deze pagina.

De volgende TotalEnergies tarieven zijn op dit moment beschikbaar:

  1. TotalEnergies Pixie
  2. TotalEnergies Pixel Vast
  3. TotalEnergies Pixel Variabel
  4. TotalEnergies Pixel eDrive
  5. TotalEnergies Pixel Next Variabel
  6. TotalEnergies Pixel Next Vast

logo totalenergies
TotalEnergies klant worden

TotalEnergies klant worden?

Bel om gratis over te stappen naar TotalEnergies of meer informatie te ontvangen.

logo totalenergies
TotalEnergies klant worden

TotalEnergies klant worden?

Wij zijn momenteel gesloten, maar bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.

Let op: korting bij TotalEnergies verhuis

Ga je verhuizen en kies je ervoor om klant te blijven bij TotalEnergies? Dan ontvang je €50 korting voor een elektriciteitscontract en € 50 korting voor een gascontract. De totale korting kan dus oplopen tot €100.

My TotalEnergies klantenzone

Door de introductie van de My TotalEnergies klantenzone is het minder vaak nodig om met de klantendienst contact op te nemen. Het is namelijk mogelijk om een groot aantal zaken betreffende je energiecontract zelf, online te regelen. Daarnaast kun je hier ook een groot aantal gegevens inzien.

In de My TotalEnergies klantenzone kun je onder andere:

  • alle persoonlijke gegevens inzien;
  • een verhuis / adreswijziging doorgeven;
  • alle facturen inzien
  • de voorschotfactuur aanpassen.

Hoewel de TotalEnergies klantenzone een hoop functionaliteiten heeft, is het uiteraard nog steeds mogelijk om met de TotalEnergies klantendienst contact op te nemen. Bij foutieve facturen of terugbetalingen die lang op zich laten wachten adviseren wij om direct contact op te nemen.

My TotalEnergies inloggen

Inloggen bij My TotaEnergies? Ga naar de My TotalEnergies inlogpagina.

TotalEnergies applicatie

Voor alle klanten is er ook een TotalEnergies app beschikbaar. In deze mobiele applicatie is het mogelijk om dezelfde zaken te regelen als in de online klantenzone. In de TotalEnergies app is het tevens mogelijk om je energieverbruik in detail op te volgen. Zo weet je precies hoeveel elektriciteit en / of aardgas je hebt verbruikt.

De TotalEnergies app is te downloaden voor Android telefoons in de Google Play Store en voor iPhones in de Apple App Store.

Waarom werkt My TotalEnergies niet?

Indien My TotalEnergies klantenzone niet werkt is het aan te raden om te proberen in te loggen in een andere internetbrowser, zoals Chrome of Firefox. Probeer ook in te loggen op een ander apparaat en controleer je internetverbinding.

In het geval dat de inloggegevens niet overeenkomen, is het mogelijk om het wachtwoord te resetten door te klikken op “wachtwoord vergeten”. Vervolgens zal je een e-mail ontvangen voor het instellen van een nieuw wachtwoord.

Lost dit het probleem nog steeds niet op? Neem dan met TotalEnergies contact op via het bovenstaande telefoonnummer of contactformulier.

Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 73 stemmen vond de informatie nuttig.