Power2You is een nieuwe energieleverancier die onlangs is begonnen op de Vlaamse energiemarkt met het leveren van gas en elektriciteit. De leverancier focust vooral op het dynamische energiecontract en biedt tarieven voor huishoudens en bedrijven aan. Bekijk op deze pagina alle informatie over Power2You.
Aanbod Power2You
Power2You richt zich vooral op het dynamische energiecontract. Dit type contract, waarbij de prijzen ieder uur worden aangepast, kan grote besparingen opleveren voor afnemers met een hoog verbruik dat kan worden ingepland. Daarnaast biedt Power2You ook variabele contracten aan.
Het aanbod van Power2You omvat gas- en elektriciteitscontracten voor huishoudens, kmo’s en grote ondernemingen. Op dit moment is de levering uitsluitend beschikbaar in Vlaanderen.
Contractnaam | Contractsvoorwaarden |
---|---|
Power2You Dynamic | Type contract: Dynamisch contract Contractduur: 1 jaar Klantendienst per telefoon: ❌ Groene energie: ✔️ |
Power2You Variabel | Type contract: Variabel contract Contractduur: 1 jaar Klantendienst per telefoon: ❌ Groene energie: ✔️ |
Power2You Flow | Type contract: Dynamisch contract Contractduur: 3 jaar Klantendienst per telefoon: ❌ Groene energie: ✔️ |
Power2You Flex | Type contract: Variabel contract Contractduur: 3 jaar Klantendienst per telefoon: ❌ Groene energie: ✔️ |
Huidig aanbod in 11/2024. Gebruik de CallMePower energievergelijker om alle contracten te vergelijken.
Vragen of advies ontvangen?
Bel Mijn Groene Energie voor gratis advies van onze energie-experts (Gratis dienst).
Vragen of advies ontvangen?
Wij zijn momenteel gesloten, maar bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.
Voorwaarden Power2You dynamisch contract
Om een dynamisch contract af te sluiten bij Power2You heb je een digitale energiemeter nodig en moet je toestemming geven aan Power2You om je meterstanden ieder kwartier uit te lezen. Mijn Groene Energie adviseert om alleen te kiezen voor het dynamische tarief als je een hoog verbruik hebt dat makkelijk is in te plannen, bijvoorbeeld door een warmtepomp of elektrische auto.
Wie is Power2You?
Power2You is een energieleverancier die dynamische elektriciteits- en gasprijzen aanbiedt op basis van marktprijzen. Ze richten zich op transparantie, waardoor klanten hun verbruik kunnen aanpassen aan de hand van de prijzen van de volgende dag. De service is volledig digitaal, wat helpt om de kosten laag te houden.
Power2You biedt duurzame, groene energieopties tegen concurrerende tarieven. Hun diensten richten zich zowel op particulieren als bedrijven, met op maat gemaakte oplossingen voor het efficiënt en kosteneffectief beheren van energieverbruik.
Is Power2You betrouwbaar?
Power2You is sinds kort actief op de Vlaamse energiemarkt, waardoor het lastig is om te beoordelen wat de kwaliteit van de diensten is. Power2You is onderdeel van Energy Together bv, een bedrijf dat al langere tijd gespecialiseerd is in monitoringssystemen voor energie. Met deze expertise en de leveringsvergunning die werd goedgekeurd door de Vlaamse energieregulator VREG is Power2You een betrouwbare leverancier.
Power2You review door Mijn Groene Energie
De komst van een nieuwe energieleverancier op de Vlaamse energiemarkt ziet Mijn Groene Energie als een positieve ontwikkeling. Met het dynamische contract draagt Power2You bij aan balans op het Belgische energienet en bevordert het bedrijf het gebruik van groene elektriciteit.
Volgens Power2You is alle elektriciteit die ze leveren volledig afkomstig uit hernieuwbare energiebronnen. Ze produceren echter zelf geen elektriciteit en kopen alles aan op de groothandelsmarkt, waardoor Power2You geen grote invloed heeft op de Belgische energietransitie.
Klantendienst Power2You contacteren
Power2You is een online energieleverancier, wat betekent dat de klantendienst uitsluitend online bereikbaar is. Contact opnemen met Power2You kan op de volgende manieren:
- Power2You e-mailadres: [email protected]
- Online klantenzone
- Contactformulier op de website
Let op dat je bij het versturen van een e-mail altijd je volledige naam, klantnummer en een uitgebreide toelichting van je probleem toevoegt. Op deze manier kan de klantendienst sneller tot een oplossing komen.
Veranderen van energieleverancier? (Gratis dienst)
Bel Mijn Groene Energie om gratis over te stappen naar een groene energieleverancier.
Veranderen van energieleverancier?
Wij zijn momenteel gesloten, maar bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.
Power2You verhuis doorgeven
Als je gaat verhuizen is het belangrijk om dit tijdig door te geven aan Power2You. Het doorgeven van een verhuizing kan al een paar dagen voordat je effectief verhuist en tot maximaal zeven dagen na de intrek in de nieuwe woning.
Vul bij een verhuizing altijd het energieovernamedocument in voor zowel je nieuwe als oude woning. Met dit document neem je de energiemeters over en breng je Power2You op de hoogte met alle benodigde informatie. Bovendien geldt het overnamedocument als officieel bewijs van de meterstanden op het moment van overdracht, mocht hier op een later moment onenigheid over ontstaan.
Het doorsturen van het overnamedocument van Power2You kan via de online klantenzone of het e-mailadres.
Power2You klantenzone
Alle klanten van Power2You ontvangen gratis toegang tot de online klantenzone. In deze klantenzone kun je onder andere:
- Persoonlijke gegevens inzien en aanpassen
- Gegevens met betrekking tot je contract terugvinden en aanpassingen aanvragen
- Facturen en betalingen inzien
- Voorschotbedrag aanpassen
Bij het aanvragen van een contract bij Power2You wordt er meteen een account aangemaakt voor de online klantenzone. We raden aan om altijd eerst de klantenzone te raadplegen voordat je contact opneemt met de klantendienst.
Power2You klantenzone inloggen
Inloggen bij Power2You? Ga naar de Power2You inlogpagina.
Veelgestelde vragen
Wat als mijn contract bij Power2You afloopt?
Als je een contract met een bepaalde looptijd (bijvoorbeeld: 1, 2 of 3 jaar) hebt afgesloten bij Power2You, zal deze na de looptijd automatisch worden verlengd in overeenstemming met de algemene voorwaarden. Contracten met een looptijd van onbepaalde duur hebben geen specifieke einddatum.
Let op: als de looptijd van je contract nog niet is verstreken is het nog steeds mogelijk om over te stappen naar een andere energieleverancier. Power2You brengt geen verbrekingsvergoeding in rekening als je het contract voortijdig opzegt.
Hoe kan ik mijn voorschotfactuur bij Power2You aanpassen?
Het aanpassen van je voorschotfactuur bij Power2You kan in de online klantenzone. Let op dat het aanpassen van de voorschotfactuur enkel noodzakelijk is bij grote veranderingen in je energieverbruik.
Kan ik mijn tarief bij Power2You wijzigen?
Je kunt één keer per maand je tarief bij Power2You wijzigen in de online klantenzone. Na het maken van je tariefkeuze zal het voorschotbedrag automatisch worden aangepast bij je volgende factuur op basis van je verbruiksgegevens. Let op dat als je wilt overstappen naar een dynamisch tarief je over een digitale energiemeter moet beschikken.
Hoe kan ik mijn contract bij Power2You opzeggen?
In België sta je geheel vrij om over te stappen wanneer je dit wilt. Om over te stappen naar een andere leverancier en je contact met Power2You op te zeggen, moet je een nieuw energiecontract afsluiten bij een andere leverancier. Vervolgens brengt je nieuwe leverancier Power2You op de hoogte van je overstap. Houd wel rekening met een opzegtermijn van één maand.
Het opzeggen van je contract is niet nodig als je gaat overstappen. Enkel in deze gevallen moet je het contract met Power2You opzeggen:
- Als je gaat samenwonen met iemand die al een energiecontract heeft.
- Bij een overlijden.
- Als je gaat verhuizen naar het buitenland of een regio waar Power2You niet actief is.
Wanneer ontvang ik mijn afrekening van Power2You?
Als je een vast of variabel contract hebt afgesloten bij Power2You ontvang je jaarlijks een afrekening. Dit is de verrekening van al je voorschotfacturen met je daadwerkelijke energieverbruik. Voor huishoudens met een digitale energiemeter gebeurt dit automatisch en ontvangt Power2You de meterstanden op de eerste dag na de maand van je meteropname. Als je nog een analoge energiemeter hebt, zal je een uitnodiging ontvangen om zelf de meterstanden door te geven of een afspraak te maken met de netbeheerder.
Ongeveer zes tot acht weken nadat Power2You de meterstanden heeft ontvangen zal de afrekening worden opgemaakt. Indien je na deze periode geen afrekening hebt ontvangen, kan je met de klantendienst contact opnemen.
Bekijk alle artikelen over Power2You
Power2You tarieven: overzicht tariefkaart en prijzen