Advies- en informatiedienst energie (Gratis dienst)

Bel voor gratis hulp en advies van onze energie-experts. (Huidige wachttijd: 1 minuut)

Advies- en informatiedienst energie (Gratis dienst)

Wij zijn momenteel gesloten, maar bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.

Brusol contact: overzicht contactgegevens klantendienst

Geactualiseerd op
minuten lezen
Telefoon met Brusol logo

Brusol is telefonisch te bereiken op 02 411 90 47. Dit nummer is bereikbaar van 9:00 tot 17:00 op werkdagen. Buiten deze tijden is de leverancier te bereiken via het Brusol contactformulier. E-mails kun je sturen naar mailto:[email protected]. Verder is de energieleverancier ook actief op Twitter, Instagram en Facebook.

Brusol contact klantendienst

Brusol is een relatief kleine energieleverancier, maar toch zijn er een aantal mogelijkheden om met Brusol contact op te nemen. Zo is er een Brusol telefoonnummer, Brusol contactformulier en zijn er verschillende social media netwerken waar je terecht kunt voor vragen. In de tabel hieronder zijn de belangrijkste Brusol contactgegevens weergegeven.

Brusol klantendienst
Contactmethode / reden contactContactgegevens
Brusol telefoonnummer02 411 90 47
Contract opzeggen en overstappen*
Online contactformulierBrusol contactformulier
Brusol e-mailadres[email protected].
Sociale netwerkenTwitter, Instagram en Facebook

*Telefonische dienstverlening beheerd door Mijn Groene Energie (by CallMePower), een merk van Selectra, die uw verhuizing en overstap van leverancier verzorgt door u te verwijzen naar het beste partner aanbod in uw persoonlijke geval.

Brusol klantendienst openingsuren

De Brusol klantendienst is op werkdagen geopend vanaf 9:00 tot 17:00 uur. Helaas is de energieleverancier niet bereikbaar tijdens feestdagen of in het weekend. Buiten de bovenstaande Brusol openingstijden is het wel mogelijk om de leverancier te bereiken via de online klantenzone.

Daarnaast heeft Brusol speciaal op haar website aparte pagina´s met de meest gestelde vragen van klanten. Hier kun je wellicht antwoorden vinden op vragen betreft de Brusol zonnepanelen, energiecontracten en laadpas.

Advies- en informatiedienst energie (Gratis dienst)

Bel voor gratis hulp en advies van onze energie-experts. (Huidige wachttijd: 1 minuut)

Advies- en informatiedienst energie (Gratis dienst)

Wij zijn momenteel gesloten, maar bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.

Brusol e-mailadres

Wil je documenten doorsturen aan de Brusol klantendienst of heb je vragen? Dan is er ook een mogelijkheid om het energiebedrijf te bereiken per e-mail. Zodra je een e-mail hebt verzonden, kun je een reactie ontvangen binnen enkele werkdagen.

Het Brusol e-mailadres is: [email protected].

Daarnaast is de energieleverancier ook bereikbaar via een contactformulier op de Brusol website. Zodra het Brusol contactformulier volledig is ingevuld en verzonden, zal je een antwoord ontvangen per e-mail binnen enkele werkdagen.

Is het Brusol telefoonnummer gratis?

Telefoon contact

Als je Brusol telefonisch wilt bereiken, betaal je het zonale tarief. De kosten die je daarbij betaalt zijn afhankelijk van je contract, wat in de meeste gevallen gratis is. Het is eenvoudig om het Brusol telefoonnummer te bellen tijdens de eerder genoemde openingstijden.

Door de situatie op de Belgische energiemarkt bestaat er een kans dat de energieleverancier minder goed telefonisch bereikbaar is. Mijn Groene Energie raad daarom aan om Brusol te bereiken via de klantenzone of contact op te nemen per e-mail.

Hoe Brusol verhuis regelen?

Het is erg eenvoudig om een verhuis door te geven via de Brusol online klantenzone. Het is echter noodzakelijk om een verhuis tijdig te melden. Hiervoor heb je een nieuw adres nodig, de verhuisdatum en aanvullende persoonlijke gegevens. Bij een Brusol verhuis zal er ook een overnamedocument moeten worden ingevuld, ongeacht het soort energiecontract.

Brusol energieovernamedocument

Mocht er een verhuizing op de planning staan is het cruciaal om een energieovernamedocument in te vullen en op te sturen naar de leverancier. In het document zullen belangrijke gegevens moeten worden ingevuld zoals de actuele meterstanden en de EAN-codes. De code is makkelijk terug te vinden op een Brusol energiefactuur. Ook is het eenvoudig af te lezen aan de zijkant van een energiemeter.

Als het Brusol energieovernamedocument eenmaal compleet is en ondertekend, wordt het aangeraden het document te bewaren als bewijs om eventuele misverstanden te voorkomen. Je kunt het document indienen via de website van de leverancier of opsturen naar het Brusol e-mailadres.

Hoe Brusol klant worden?

Klant worden bij Brusol kan via de website door persoonlijke gegevens en het energieverbruik in te vullen. Het is alleen mogelijk om een energiecontract af te sluiten in combinatie met de Brusol zonnepanelen. Voordat je het contract kunt afsluiten wordt er ook een analyse gemaakt van het dak, om te kijken of zonnepanelen plaatsten mogelijk is. Als je als consument aan alle voorwaarden voldoet, krijg je per e-mail een voorstel toegestuurd waar je akkoord mee kunt gaan. Zodra dit compleet is ben je een Brusol klant!

Veranderen van energieleverancier? (Gratis dienst)

Bel Mijn Groene Energie om gratis over te stappen naar een groene energieleverancier.

Veranderen van energieleverancier?

Wij zijn momenteel gesloten, maar bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.

Brusol energiecontract opzeggen

Brusol is enkel actief in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Ben je van plan te verhuizen naar Vlaanderen of Wallonië? Dan is het noodzakelijk om je huidige energiecontract op te zeggen bij Brusol. Je kunt gemakkelijk een Brusol verhuis doorgeven in de klantenzone of door een contactformulier in te vullen.

Als het nieuwe adres zich wel in Brussel bevindt en je wilt toch overstappen naar een andere leverancier, kun je het contract stopzetten door een nieuw energiecontract af te sluiten bij een ander energiebedrijf in Brussel. Zodra het nieuwe contract is afgesloten, wordt het Brusol contract automatisch stopgezet.

Het is in België mogelijk om elk moment gratis over te stappen naar een andere energieleverancier. Sinds 2016 is de opzegvergoeding afgeschaft, wat betekent dat je het energiecontract kunt opzeggen als de contractperiode nog niet is afgelopen. Ook hierbij geldt de bovenstaande procedure. Om er zeker van te zijn dat de opzegging goed verlopen is, wordt het aangeraden om de opzegging bij Brusol te controleren.

MyBrusol online klantenzone

Brusol heeft een klantenzone genaamd MyBrusol. In dit portaal is het mogelijk om energiefacturen in te zien en kun je persoonlijke gegevens wijzigen. De leverancier heeft daarnaast extra informatie gepubliceerd over de Brusol zonnepanelen. Zo kun je alles lezen over de zonne-installatie. Inloggen op MyBrusol kan via de website van Brusol.

MyEnergyDrive App

Laadpaal auto

Naast MyBrusol, is er ook een applicatie speciaal voor klanten die een Brusol laadpas hebben aangeschaft. Als je een elektrische auto hebt kan je eenvoudig laadbeurten terugzien en laadpleinen opzoeken in de regio waar jij je bevindt. Daarnaast kan je de laadsessies betalen via de MyEnergyDrive App. Deze applicatie kun je downloaden op smartphones via de Apple Store of via de Google Play Store.

Wie is energieleverancier Brusol?

Brusol is een Belgische energieleverancier en sinds 2018 actief in Brussel. Het energiebedrijf is onderdeel van Energy Vision en levert 100 % groene- en lokale stroom.

Brusol is bekend door de levering van gratis zonnepanelen bij het afsluiten van een Brusol energiecontract. Hierbij is de installatie gratis en zijn de panelen verzekerd voor 25 jaar tegen water- brand- en stormschade. Tevens zorgt Brusol voor de recyclage van de zonnepanelen op het einde van de levensduur.

Momenteel biedt Brusol alleen een variabel tarief aan voor elektriciteit. Het is niet mogelijk om bij het energiebedrijf een contract af te sluiten voor aardgas.

Advies- en informatiedienst energie (Gratis dienst)

Bel voor gratis hulp en advies van onze energie-experts. (Huidige wachttijd: 1 minuut)

Advies- en informatiedienst energie (Gratis dienst)

Wij zijn momenteel gesloten, maar bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.

Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 61 stemmen vond de informatie nuttig.