Advies- en informatiedienst energie (Gratis dienst)

Bel voor gratis hulp en advies van onze energie-experts. (Huidige wachttijd: 1 minuut)

Advies- en informatiedienst energie (Gratis dienst)

Wij zijn momenteel gesloten, maar bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.

Aspiravi Energy contact: klantendienst en alle informatie

Geactualiseerd op
minuten lezen
Aspiravi Energy contact

Aspiravi Energy is telefonisch te bereiken op 011 63 60 43. Als je een e-mail wilt sturen, kan dat naar [email protected]. Op de website van de energieleverancier heb je ook een Aspiravi Energy contactformulier beschikbaar.

Aspiravi contact klantendienst

De klantendienst van Aspiravi Energy is niet heel uitgebreid. Toch zijn er verschillende mogelijkheden om met Aspiravi contact op te nemen. Zo heeft de energieleverancier een telefoonnummer, e-mailadres, online contactformulier en een online klantenzone. In de tabel hieronder zijn alle belangrijke Aspiravi Energy contactgegevens te vinden.

Aspiravi Energy klantendienst
Contactmethode / reden contactContactgegevens
Aspiravi Energy telefoonnummer011 63 60 43
Contract opzeggen en overstappen*
Online contactformulierAspiravi Energy contactformulier
Aspiravi Energy e-mailadres[email protected]

*Telefonische dienstverlening beheerd door Mijn Groene Energie (by CallMePower), een merk van Selectra, die uw verhuizing en overstap van leverancier verzorgt door u te verwijzen naar het beste partner aanbod in uw persoonlijke geval.

vraagteken
contact

Vragen of advies ontvangen?

Bel Mijn Groene Energie voor gratis advies van onze energie-experts (Gratis dienst).

vraagteken
contact

Vragen of advies ontvangen?

Wij zijn momenteel gesloten, maar bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.

Openingsuren klantendienst Aspiravi Energy

De Aspiravi klantendienst is op werkdagen geopend van 9.00 tot 17:00 uur. Tijdens het weekend of feestdagen is het helaas niet mogelijk om telefonisch contact op te nemen. Buiten de eerder genoemde openingsuren, is het wel mogelijk om een contactformulier in te vullen of een e-mail te versturen. Als je nog vragen hebt en direct een antwoord zoekt, vind je wellicht de antwoorden op de website waar Aspiravi Energy uitgebreid antwoord heeft gegeven op de meestgestelde vragen.

Aspiravi Energy e-mailadres

Laptop

Om documenten te versturen of vragen te stellen over je huidige energiecontract is er ook een Aspiravi e-mailadres. Na het versturen van de e-mail kun je een reactie verwachten binnen enkele werkdagen.

Het Aspiravi e-mailadres is: [email protected].

Ook is er een mogelijkheid om Aspiravi te bereiken via het contactformulier op de website. Hier vul je persoonlijke gegevens in zoals het straat- en huisnummer. Als het Aspiravi contactformulier compleet is en opgestuurd, ontvang je een reactie per e-mail binnen enkele werkdagen.

Online klantenzone Mijn Aspiravi Energy

Naast de Aspiravi klantendienst, is er ook een Aspiravi online klantenzone genaamd Mijn Aspiravi Energy. Hier is het onder andere mogelijk om je energiecontract in te zien en te wijzigen. Ook is er een mogelijkheid om persoonlijke gegevens aan te passen en het voorschotbedrag te wijzigen.

De online klantenzone is niet beschikbaar op mobiele applicaties. Het is alleen mogelijk om in te loggen op Mijn Aspiravi Energy via de Aspiravi website. Elke klant heeft hierbij gratis toegang tot Mijn Aspiravi Energy.

Is Aspiravi bellen gratis?

Bij het Aspiravi telefoonnummer betaal je het zonale tarief. Dit houdt in dat bellen met de leverancier niet gratis is, omdat het afhangt van de voorwaarden in je contract. Aspiravi Energy is bereikbaar tijdens de eerder genoemde openingstijden. Mocht het nummer minder goed bereikbaar zijn door de huidige energiecrisis, raden we aan om contact op te nemen via het contactformulier op de website of een e-mail te versturen naar het bovenstaande e-mailadres.

Hoe Aspiravi Energy verhuis regelen?

Een verhuis plannen gaat niet altijd vlekkeloos en kost soms veel moeite. Je kunt eenvoudig een Aspiravi verhuis doorgeven via de telefonische dienst of via de online klantenzone van deze leverancier. In de online klantenzone kun je onder andere je nieuwe adresgegevens doorgeven en een energieovernamdocument uploaden. Je kunt met Aspiravi contact opnemen door het volgende telefoonnummer te gebruiken: 011 63 60 43.

Aspiravi energieovernamedocument

Verhuis

Zodra een verhuis in werking wordt gezet is het noodzakelijk om een overnamedocument in te vullen. In het Aspiravi energieovernamedocument vul je gegevens in zoals de meterstanden en EAN-codes. Deze codes zijn te vinden op je energiefacturen of op de zijkant van een energiemeter. De EAN-code begint altijd met 54 en bestaat uit 18 cijfers.

Zodra het document volledig is ingevuld, kun je het versturen via het Aspiravi contactformulier of via het e-mailadres. Ook is er een mogelijkheid om het formulier te uploaden in de Aspiravi online klantenzone. Het wordt aangeraden om het energieovernamedocument te bewaren als een officieel bewijs.

Aspiravi contract opzeggen na verhuis

Sinds 2016 is er in België geen opzegvergoeding meer. Dit houdt in dat het opzeggen van een energiecontract gratis is, ook als de contractperiode nog loopt. Mocht je dus willen overstappen naar een andere energieleverancier na je verhuis, is dat op elk moment mogelijk.

Om ervoor te zorgen dat het contract wordt stopgezet bij Aspiravi, is het cruciaal om een nieuw energiecontract af te sluiten bij een andere leverancier. Zo word je oude contract opgezegd door de nieuwe gekozen energieleverancier. Het is verstandig om dit nog extra te controlen bij Aspiravi Energy.

Doordat Aspiravi Energy haar diensten alleen aanbiedt in Vlaanderen, is het ook noodzakelijk om je huidige energiecontract op te zeggen bij Aspiravi als je gaat verhuizen naar Wallonië of Brussel. In dit geval is het ook nodig om een nieuw energiecontract af te sluiten bij een andere leverancier die wel actief is in de regio van je nieuwe woning.

Wie is energieleverancier Aspiravi Energy?

Aspiravi Energy is een onderdeel van Aspiravi Holding NV. Sinds 2015 is het energiebedrijf op de Belgische energiemarkt. In totaal heeft Aspiravi Holding vier aandeelhouders waarvan 94 Belgische gemeenten ook weer aandeelhouders van zijn. De leverancier levert groene stroom aan haar coöperanten opgewekt uit hernieuwbare energiebronnen zoals windenergie.

Het energiebedrijf investeert in waterkrachtcentrales en windmolenparken. Doordat Aspiravi investeert in deze projecten, is haar productie van groene stroom genoeg voor 1,5 miljoen gezinnen en wordt er een jaarlijkse CO2-uitstoot van twee miljoen ton vermeden.

Hoe Aspiravi Energy klant worden?

Helaas is het niet mogelijk voor elke consument om klant te worden bij Aspiravi Energy. Er zijn namelijk een aantal voorwaarden die de energieleverancier hanteert. Zo moet je minstens vier Aspiravi aandelen bezitten en meerderjarig zijn. De aandelen zijn € 125 per stuk. Ook zijn er geen tarieven beschikbaar voor professionele klanten.

Mocht je als consument aan bovenstaande voorwaarden voldoen, is het eenvoudig om jezelf te registreren op de website van Aspiravi. Zo moet je aangeven dat je de vier aandelen bezit en een aandeelhouder nummer invullen.

Veranderen van energieleverancier? (Gratis dienst)

Bel Mijn Groene Energie om gratis over te stappen naar een groene energieleverancier.

Veranderen van energieleverancier?

Wij zijn momenteel gesloten, maar bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.

Is Aspiravi Energy betrouwbaar?

De energieleverancier is nog niet beoordeeld op haar klantendienst door de VREG. Dit komt omdat er te weinig informatie rondom de klantendienst bekend is en omdat de leverancier nog vrij jong is. De VREG beoordeeld de klantendienst van energieleveranciers op basis van de hoeveelheid tweedelijns klachten per 5.000 huishoudelijke afnemers.

De uitkomst van de VREG-test laat zien of de leverancier betrouwbaar is en veel of weinig klachten ontvangt van klanten. De klachtenindicator beoordeeld energieleveranciers met sterren, hoe meer sterren het energiebedrijf ontvangt, hoe minder klachten rondom de klantendienst.

Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 55 stemmen vond de informatie nuttig.