OCTA+ contact klantendienst: overzicht alle contactgegevens

Geactualiseerd op
minuten lezen
OCTA+ contact

De klantendienst van OCTA+ is te bereiken op +32 28 51 01 51 van 8:00 tot 18:00 elke werkdag. Buiten deze tijden kun je een bericht achterlaten via het OCTA+ contactformulier. Verder is de leverancier ook actief op Facebook en Twitter.

OCTA+ contact klantendienst

De OCTA+ klantendienst is op meerdere manieren te bereiken, zowel on- als offline. Bij OCTA+ kun je altijd gebruik maken van de telefonische klantendienst, ongeacht het gekozen tarief. Daarnaast kunnen alle klanten ook gebruik maken van de online contactmogelijkheden.

In de onderstaande tabel zijn de belangrijkste contactgegevens van de OCTA+ klantendienst weergegeven.

OCTA+ contact overzicht
ContactmethodeContactgegevens
OCTA+ telefoonnummer+32 28 51 01 51
Contract opzeggen en overstappen*
Online contactformulierOCTA+ contactformulier
Sociale mediaFacebook en Twitter

*Telefonische dienstverlening beheerd door Mijn Groene Energie (by CallMePower), een merk van Selectra, die uw verhuizing en overstap van leverancier verzorgt door u te verwijzen naar het beste partner aanbod in uw persoonlijke geval.

OCTA+ klant worden
logo octaplus

Word nu klant bij OCTA+ (Officiële partner)

Sluit direct een contract af bij OCTA+ of bel voor een gratis vergelijking.

OCTA+ klant worden
logo octaplus

Word nu klant bij OCTA+ (Officiële partner)

Sluit direct een contract af bij OCTA+ of bel voor een gratis vergelijking.

Door de uitzonderlijke situatie op de energiemarkt ontvangen de klantendiensten van alle energieleveranciers zeer veel vragen. Om deze reden is het aan te raden om met OCTA+ contact op te nemen via het contactformulier voor minder urgente vragen.

Is het OCTA+ telefoonnummer gratis? Als je OCTA+ belt, betaal je het zonale tarief. Dit betekent dat OCTA+ bellen dus niet geheel gratis is. De kosten zijn afhankelijk van de voorwaarden in je mobiele abonnement.

gas en elektriciteit
contact

Adviesdienst energie (Gratis dienst)

Bel Mijn Groene Energie voor gratis hulp en advies van onze energie-experts. (Huidige wachttijd: 1 minuut)

gas en elektriciteit
contact

Vragen over energie?

Laat je gratis terugbellen door een energie-expert van Mijn Groene Energie voor hulp of advies.

Wat zijn de OCTA+ openingsuren?

De OCTA+ klantendienst is van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 18:00 uur te bereiken. In het weekenden en op feestdagen is de klantendienst van OCTA+ niet bereikbaar. Het is uiteraard wel mogelijk om in te loggen in de online klantenzone of contact op te nemen via één van de online mogelijkheden. Vervolgens zul je een bericht van de klantendienst ontvangen zodra deze weer geopend is.

Wat is het OCTA+ e-mailadres?

Naast het contactformulier, is OCTA+ ook direct per e-mail te bereiken. Het is echter aan te raden om gebruik te maken van het contactformulier, omdat de klantendienst op deze manier gemakkelijker de benodigde informatie kan vinden. Dit formulier kun je tevens gebruiken voor het doorsturen van documenten. Na het versturen van het formulier, zul je een reactie per e-mail ontvangen van de klantendienst.

Indien je toch direct met het OCTA+ e-mailadres contact op wilt nemen, vermeld je in ieder geval het soort energie dat je bij deze leverancier afneemt, of het een professioneel of particulier contract betreft, je adres, contactgegevens en eventueel je klantnummer. Zo zal de klantendienst sneller een oplossing kunnen vinden.

Het OCTA+ e-mailadres is: [email protected].

gas en elektriciteit
contact

Adviesdienst energie (Gratis dienst)

Bel Mijn Groene Energie voor gratis hulp en advies van onze energie-experts. (Huidige wachttijd: 1 minuut)

gas en elektriciteit
contact

Vragen over energie?

Laat je gratis terugbellen door een energie-expert van Mijn Groene Energie voor hulp of advies.

Hoe OCTA+ verhuis regelen?

Bij het regelen van een verhuis zal je rekening moeten houden met een groot aantal zaken. Eén van de belangrijkste contracten waar je rekening mee moet houden bij een verhuis is je energiecontract. Klanten van OCTA+ kunnen een verhuis

Het doorgeven van een OCTA+ verhuis doe je bij deze leverancier twee weken voor de verhuisdatum. Dit kan via het bovenstaande telefoonnummer of e-mailadres. Vermeld hierbij de verhuisdatum en het nieuwe adres. Daarnaast dien je ook het overnamedocument in te vullen.

OCTA+ energieovernamedocument invullen en doorsturen

Het OCTA+ overnamedocument moet uiterlijk binnen drie weken na de verhuisdatum worden opgestuurd naar de klantendienst. Daarnaast is het aan te raden om het document tot enige tijd na je verhuis te bewaren. Het overnamedocument geldt namelijk als officieel bewijs van de meterstanden om het moment van overdracht, mocht hier op een later moment nog discussie over ontstaan.

In het OCTA+ overnamedocument noteer je de actuele meterstanden op het moment van overdracht en de EAN-codes van de energiemeters. Deze codes zijn te vinden op de zijkant van de energiemeter op een metalen plaatje of op je energiefactuur. Vervolgens dienen zowel de oude als nieuwe bewoners al hun persoonlijke gegevens in te vullen en kan het document worden opgestuurd naar de OCTA+ klantendienst.

Het OCTA+ overnamedocument doorsturen kan per:

  • e-mail: [email protected];
  • WhatsApp: +32 471 80 23 24;
  • post: OCTA+, Schaarbeeklei 600, 1800 Vilvoorde.

OCTA+ verhuis en klant worden

Consumenten en kmo’s staan in België geheel vrij om over te stappen naar een andere energieleverancier wanneer ze dit willen. Hierbij geldt enkel een opzegtermijn van één maand en zal er geen opzegboete in rekening worden gebracht, ongeacht het gekozen contract. Houd er wel rekening mee dat OCTA+ op dit moment enkel in Vlaanderen en Wallonië actief is als energieleverancier.

Om een contract bij OCTA+ af te sluiten dien je op de website van deze leverancier al je persoonlijke gegevens en verbruik in te vullen. Vervolgens zal je een voorstel ontvangen waarmee je akkoord kunt gaan. Hierna zal OCTA+ de overstap in gang zetten.

Bekijk de OCTA+ review door Mijn Groene Energie en de OCTA+ tarieven voordat je gaat overstappen naar deze leverancier.

OCTA+ klant worden
logo octaplus

Word nu klant bij OCTA+ (Officiële partner)

Sluit direct een contract af bij OCTA+ of bel voor een gratis vergelijking.

OCTA+ klant worden
logo octaplus

Word nu klant bij OCTA+ (Officiële partner)

Sluit direct een contract af bij OCTA+ of bel voor een gratis vergelijking.

Contract OCTA+ opzeggen

Klant worden bij OCTA+ is op elk moment mogelijk, maar het contract opzeggen ook. Indien je niet tevreden bent met de dienstverlening van OCTA+, je een lager tarief kunt betalen bij een andere leverancier of gaat verhuizen naar een regio waar OCTA+ niet actief is, kun je het contract vrij opzeggen.

In de meeste gevallen zal opzeggen echter niet nodig zijn. Door een contract af te sluiten bij een andere energieleverancier zal je nieuwe leverancier automatisch aan OCTA+ laten weten dat je gaat overstappen. Vervolgens zal je oude contract worden stopgezet. Het is aan te raden om dit voor de zekerheid te controleren.

Bekijk alle energieleveranciers in België voor een overzicht van het huidige aanbod op de markt.

gas en elektriciteit

Veranderen van energieleverancier? (Gratis dienst)

Bel Mijn Groene Energie om gratis over te stappen naar een groene energieleverancier.

gas en elektriciteit

Veranderen van energieleverancier?

Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.

Mijn OCTA+ klantenzone

Om het voor klanten makkelijker te maken om zelf hun energiecontract online te beheren, heeft OCTA+ een klantenzone ontwikkeld, genaamd My OCTA+. In de My OCTA+ klantenzone is het mogelijk om een aantal zaken betreffende je energiecontract zelf in te zien en aan te passen, zonder dat je contact op hoeft te nemen met de klantendienst.

De My OCTA+ klantenzone heeft onder andere de volgende functionaliteiten:

  • facturen inzien en downloaden;
  • voorschotfactuur aanpassen;
  • betaalmethode aanpassing;
  • betaalstatus inzien;
  • persoonlijke gegevens inzien en aanpassen.

My OCTA+ login Inloggen bij My OCTA+? Ga daarvoor naar de My OCTA+ loginpagina.

Hoe maak ik een My OCTA+ account aan?

Het aanmaken van een Mijn OCTA+ account kan met je klantnummer en de bijbehorende activatiecode. Beiden zal je ontvangen bij de eerste factuur van OCTA+. Het is dus niet mogelijk om een account aan te maken voordat de levering van energie is begonnen.

Waar vind ik de activatiecode van OCTA+? De activatiecode van OCTA+ is te vinden op je energiefactuur. Hier kun je tevens je klantnummer vinden.

OCTA+ klantenzone werkt niet, wat nu?

In het geval dat het niet lukt om een account aan te maken of inloggen bij My OCTA+ niet werkt, is het aan te raden om eerst een aantal zaken te controleren voordat je met de klantendienst contact opneemt.

Bekijk of het wel lukt om op een ander apparaat in te loggen bij de klantenzone. Kijk daarnaast of het mogelijk is om in te loggen met een andere internet browser, zoals Google Chrome of Firefox. Indien dit het probleem niet oplost, kun je contact opnemen met de OCTA+ klantendienst via één van de contactmogelijkheden bovenaan deze pagina.

Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 9 stemmen vond de informatie nuttig.