Advies- en informatiedienst energie (Gratis dienst)

Bel voor gratis hulp en advies van onze energie-experts. (Huidige wachttijd: 1 minuut)

OCTA+ klant worden
logo octaplus

Word nu klant bij OCTA+

Bereken je prijs bij OCTA+ en kies het contract dat het beste bij je past.

OCTA+ contact klantendienst: overzicht alle contactgegevens

Geactualiseerd op
minuten lezen
OCTA+ contact

De klantendienst van OCTA+ is telefonisch te bereiken op +32 28 51 01 51 van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 18:00 uur. Daarnaast is de klantendienst ook bereikbaar via het OCTA+ contactformulier en per e-mail op [email protected].

OCTA+ klantendienst contact

De OCTA+ klantendienst is op meerdere manieren te bereiken, zowel on- als offline. Bij OCTA+ kan je de klantendienst altijd telefonisch bereiken, ongeacht je tarief. Daarnaast zijn er ook meerdere manieren om online contact op te nemen met de klantendienst en hebben alle klanten gratis toegang tot de online klantenzone.

In de onderstaande tabel zijn de belangrijkste contactgegevens van de OCTA+ klantendienst weergegeven.

Contact: klantendienst OCTA+
ContactmethodeContactgegevens
OCTA+ telefoonnummer+32 28 51 01 51
Contract opzeggen en overstappen*
Online contactformulierOCTA+ contactformulier
E-mailadres[email protected]
OCTA+ adresOCTA+ Energie, Schaarbeeklei 600, 1800 Vilvoorde

*Telefonische dienstverlening beheerd door Mijn Groene Energie (by CallMePower), een merk van Selectra, die uw verhuizing en overstap van leverancier verzorgt door u te verwijzen naar het beste partner aanbod in uw persoonlijke geval.

Openingsuren OCTA+ klantendienst

De OCTA+ klantendienst is van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 18:00 uur bereikbaar. In het weekend en en op feestdagen is de klantendienst van OCTA+ niet bereikbaar.

Buiten de openingsuren is het wel mogelijk om de klantendienst te contacteren per e-mail of  via het contactformulier op de website van OCTA+. Vervolgens zal je binnen enkele werkdagen een reactie ontvangen. Daarnaast is de klantenzone 24/7 beschikbaar en kun je hier veel informatie omtrent je energiecontract en -verbruik terugvinden.

Is het OCTA+ telefoonnummer gratis?

Bij het OCTA+ telefoonnummer betaal je het zonale tarief. Dit betekent dat de kosten voor het bellen naar deze nummers gelijk zijn aan de kosten voor een lokaal gesprek binnen je eigen regio. Voor de meeste gebruikers zal het bellen van dit nummer dus uitsluitend belminuten uit het mobiele abonnement kosten.

OCTA+ contactformulier en e-mailadres

Voor het doorsturen van documenten of het stellen van vragen is de OCTA+ klantendienst per e-mail en via het contactformulier te bereiken. Via het contactformulier ontvang je binnen uiterlijk een paar dagen per e-mail een reactie van de klantendienst.

Het is ook mogelijk om de klantendienst rechtstreeks per mail te contacteren. In dit geval adviseren we om de volgende gegevens te vermelden, zodat de klantenservice je zo snel mogelijk van dienst kan zijn:

  • Persoonlijke gegevens (naam, telefoonnummer)
  • Adres
  • Klantnummer
  • Uitgebreide toelichting van je probleem of vraag (eventueel met afbeeldingen)

Het OCTA+ e-mailadres is: [email protected].

Advies- en informatiedienst energie (Gratis dienst)

Bel voor gratis hulp en advies van onze energie-experts. (Huidige wachttijd: 1 minuut)

OCTA+ klant worden
logo octaplus

Word nu klant bij OCTA+

Bereken je prijs bij OCTA+ en kies het contract dat het beste bij je past.

OCTA+ verhuis

Bij het regelen van een verhuis zal je rekening moeten houden met een groot aantal zaken, zoals het overzetten van je energiecontract. Het doorgeven van een OCTA+ verhuis moet uiterst twee weken voor de verhuisdatum. Dit kan via het algemene telefoonnummer (+32 28 51 01 51) of e-mailadres ([email protected]). Vermeld hierbij de verhuisdatum en het nieuwe adres. Daarnaast dien je ook het overnamedocument in te vullen.

Overnamedocument OCTA+

Het OCTA+ overnamedocument moet uiterlijk binnen drie weken na de verhuisdatum worden opgestuurd naar de klantendienst.

In het OCTA+ overnamedocument noteer je de actuele meterstanden op het moment van overdracht en de EAN-codes van de energiemeters. Deze codes zijn te vinden op de zijkant van de energiemeter, op een metalen plaatje of op je energiefactuur. Vervolgens moeten zowel de vorige als nieuwe bewoners al hun persoonlijke gegevens invullen en kan het document worden opgestuurd naar de OCTA+ klantendienst.

Het OCTA+ overnamedocument doorsturen kan per:

  • E-mail: [email protected];
  • WhatsApp: +32 471 80 23 24;
  • Post: OCTA+, Schaarbeeklei 600, 1800 Vilvoorde.

Tip: bewaar OCTA+ overnamedocument

Bewaar het originele overnamedocument van OCTA+ minstens een jaar na je verhuis. Het dient als officieel bewijs van de meterstanden bij eventuele discussies met de nieuwe bewoners.

Contract OCTA+ opzeggen bij verhuis

Consumenten en kmo’s staan in België geheel vrij om over te stappen naar een andere energieleverancier wanneer ze dit willen. Hierbij geldt enkel een opzegtermijn van één maand en zal er geen opzegboete in rekening worden gebracht, ongeacht het gekozen contract. 

Om een contract bij OCTA+ af te sluiten dien je op de website van deze leverancier al je persoonlijke gegevens en verbruik in te vullen. Vervolgens zal je een voorstel ontvangen waarmee je akkoord kunt gaan. Hierna zal OCTA+ de overstap in gang zetten.

Bij een verhuis is het altijd aan te raden om de tarieven van alle energieleveranciers te vergelijken. Doordat je energieverbruik waarschijnlijk verandert als je naar een nieuwe woning verhuist, kan het aantrekkelijk zijn om over te stappen. Bekijk daarnaast ook alle huidige OCTA+ tarieven. Deze maand zijn de volgende contracten beschikbaar bij OCTA+:

  1. OCTA+ Flow
  2. OCTA+ Eco Flow
  3. OCTA+ Dynamic
  4. OCTA+ Clear
  5. OCTA+ Eco Clear
  6. OCTA+ Fixed
  7. OCTA+ Eco Fixed
  8. OCTA+ Smart Variabel
  9. OCTA+ Eco Dynamic

Tevreden met de OCTA+ klantendienst?

Laat een OCTA+ review achter of bekijk de beoordelingen van andere klanten.

My OCTA+ klantenzone

In de My OCTA+ klantenzone kan je eenvoudig zelf online je energiecontract beheren. In de My OCTA+ klantenzone kun je zelf gegevens bekijken en aanpassen, zonder dat je hiervoor contact moet opnemen met de klantendienst.

In de My OCTA+ klantenzone kan je:

  • je facturen inzien en downloaden;
  • je voorschotfactuur aanpassen;
  • je betaalmethode aanpassen;
  • je betaalstatus inzien;
  • je persoonlijke gegevens bekijken en aanpassen.

My OCTA+ inloggen

Inloggen bij de My OCTA+ klantenzone? Ga naar de My OCTA+ inlogpagina.

My OCTA+ account aanmaken

Gebruik je klantennummer en activatiecode voor het aanmaken van een account op My OCTA+. Je ontvangt deze bij je eerste factuur. 

Klantenzone My OCTA+ werkt niet: wat nu?

In het geval dat het niet lukt om een account aan te maken of inloggen bij My OCTA+ niet werkt, is het aan te raden om eerst een aantal zaken te controleren en is het in de meeste gevallen niet nodig om contact op te nemen met de klantendienst. Doorloop de volgende stappen om het probleem op te lossen:

  1. Controleer je internetverbinding:  Zorg ervoor dat je verbonden bent met een stabiel netwerk. Probeer een andere website te openen om te bevestigen dat je internet goed werkt. Als je verbinding instabiel is, kan dit ervoor zorgen dat de My OCTA+ klantenzone niet goed laadt.
  2. Verwijder cookies en cache: Soms kunnen opgeslagen cookies en cache in je browser verouderde of corrupte gegevens bevatten, wat problemen kan veroorzaken bij het laden van websites. Je kunt dit oplossen door de cache en cookies van je browser te verwijderen. Ga naar de instellingen van je browser, zoek naar de optie om 'Browsergegevens wissen', selecteer 'Cookies en andere sitegegevens' en 'Afbeeldingen en bestanden in cache', en verwijderdeze vervolgens.
  3. Probeer in te loggen op een ander apparaat: Als de My OCTA+ klantenzone niet werkt op het apparaat dat je gebruikt, probeer dan in te loggen op een ander apparaat, zoals een smartphone, tablet of een andere computer.
  4. Schakel browserextensies uit: Sommige browserextensies kunnen interfereren met het laden van bepaalde websites. Probeer alle extensies tijdelijk uit te schakelen om te zien of dit het probleem oplost. Ga naar de extensiebeheerder in je browserinstellingen en zet de extensies één voor één uit.
  5. Update je browser of gebruik een andere browser: Verouderde browsers kunnen compatibiliteitsproblemen veroorzaken met moderne websites. Controleer of je browser up-to-date is en werk deze bij indien nodig. Als je browser al up-to-date is, kun je ook proberen de My OCTA+ klantenzone in een andere browser te openen, zoals Chrome, Firefox, Safari of Edge, om te zien of het probleem daarmee wordt opgelost.

Als na het volgen van de bovenstaande stappen het nog steeds niet lukt om in te loggen bij My OCTA+ is het aan te raden om een e-mail te sturen naar de klantendienst op [email protected]. Leg hier uit wat je te zien krijg, of er een foutmelding te zien is en wat je klantnummer is.

Advies- en informatiedienst energie (Gratis dienst)

Bel voor gratis hulp en advies van onze energie-experts. (Huidige wachttijd: 1 minuut)

OCTA+ klant worden
logo octaplus

Word nu klant bij OCTA+

Bereken je prijs bij OCTA+ en kies het contract dat het beste bij je past.

Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 103 stemmen vond de informatie nuttig.