gas en elektriciteit
contact

Adviesdienst energie (Gratis dienst)

Bel Mijn Groene Energie voor gratis hulp en advies van onze energie-experts. (Huidige wachttijd: 1 minuut)

gas en elektriciteit
contact

Vragen over energie?

Laat je gratis terugbellen door een energie-expert van Mijn Groene Energie voor hulp of advies.

DATS 24 contact klantendienst: alle contactgegevens

Geactualiseerd op
minuten lezen
DATS 24 contact

DATS 24 is telefonisch te bereiken op +32 23 63 51 52 van maandag t/m zaterdag van 7:00 tot 20:00 en op zondagen van 10:00 tot 20:00. Buiten deze uren kun je het DATS 24 contactformulier invullen. Verder is de energieleverancier actief op Facebook.

Hoe klantendienst DATS 24 contacteren?

Als bedrijf met meerdere activiteiten, elektriciteit, aardgas en tankstations, heeft DATS 24 meerdere mogelijkheden waarmee je de klantendienst kunt bereiken. In het overzicht hieronder zijn de belangrijkste gegevens van de DATS 24 klantendienst weergegeven.

Klantendienst DATS 24 contact
ContactmethodeContactgegevens
DATS 24 telefoonnumer+32 23 63 51 52
Contract opzeggen en overstappen*
Online contactformulierDATS 24 contactformulier
Social mediaFacebook

*Telefonische dienstverlening beheerd door Mijn Groene Energie (by CallMePower), een merk van Selectra, die uw verhuizing en overstap van leverancier verzorgt door u te verwijzen naar het beste partner aanbod in uw persoonlijke geval.

vraagteken
contact

Vragen of advies ontvangen?

Bel Mijn Groene Energie voor gratis advies van onze energie-experts (Gratis dienst).

vraagteken
contact

Vragen of advies ontvangen?

Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.

Bij DATS 24 is het altijd mogelijk om telefonisch contact op te nemen met de klantendienst, ongeacht het gekozen energiecontract. Bij deze leverancier ontvang je namelijk altijd toegang tot de gehele klantendienst, iets dat niet bij alle energieleveranciers het geval is.

Openingsuren DATS 24 klantendienst

De DATS 24 klantendienst is te bereiken van maandag t/m zaterdag van 7:00 tot 20:00 uur en op zondag van 10:00 tot 20:00 uur. Daarnaast zullen berichten die zijn verstuurd via het bovenstaande contactformulier binnen 24 uur een antwoord krijgen.

DATS 24 klantendienst e-mailadres

Om de klantendienst van DATS 24 te contacteren is het aan te raden om gebruik te maken van het contactformulier. Na het invullen van je bericht en alle gegevens, zal je per e-mail een antwoord ontvangen van deze leverancier. Neem je toch liever direct contact op met de klantendienst of wil je een document doorsturen? Gebruik dan het volgende e-mailadres:

Indien je direct met het DATS 24 e-mailadres contact opneemt, is het aan te raden om je volledige naam en eventuele klantnummer te vermelden. Op deze manier zal de klantendienst van DATS 24 sneller tot een oplossing kunnen komen.

Meer weten over dienstverlening van DATS 24?

DATS 24 Energie review door Mijn Groene Energie.

Hoe DATS 24 verhuis regelen?

Bij het regelen van een verhuis komt een hoop kijken. Het doorgeven van een DATS 24 verhuis kan al vanaf 60 dagen voor de verhuisdatum en tot maximaal 30 dagen nadat je effectief bent verhuisd. Het doorgeven van je verhuis kan bij DATS 24 zeer gemakkelijk in de online klantenzone.

DATS 24 energieovernamedocument

Voor het doorgeven van een verhuis dien je het DATS 24 energieovernamedocument in te vullen. In dit document noteer je de actuele meterstanden op het moment van overdracht en de EAN-codes van de energiemeters. Deze codes zijn te vinden op de zijkant van de meter en beginnen in België altijd met 54.

Als je na je verhuis klant wilt blijven bij DATS 24, zal je twee overnamedocumenten moeten doorsturen; één voor de oude en één voor de nieuwe woning.

Zodra het document volledig is ingevuld en ondertekend, kan deze worden opgestuurd naar de klantendienst van DATS 24. Dit kan via het bovenstaande e-mailadres of in de DATS 24 klantenzone. Het doorsturen van dit document kan tot uiterlijk 30 dagen na de verhuisdatum.

Contract DATS 24 opzeggen

In België staan consumenten en kmo’s vrij om te veranderen van energieleverancier zonder dat er een opzegvergoeding in rekening wordt gebracht. Dit betekent dat je op elk moment kunt overstappen, ook als de looptijd van je contract nog niet is afgelopen of als je hebt gekozen voor een vast energiecontract.

Daarnaast is het nodig om je contract bij DATS 24 op te zeggen bij een verhuis naar het Brussels Hoofdstedelijk Gewest of naar het buitenland. Op dit moment is DATS 24 namelijk enkel actief in Vlaanderen en Wallonië.

gas en elektriciteit
contact

Adviesdienst energie (Gratis dienst)

Bel Mijn Groene Energie voor gratis hulp en advies van onze energie-experts. (Huidige wachttijd: 1 minuut)

gas en elektriciteit
contact

Vragen over energie?

Laat je gratis terugbellen door een energie-expert van Mijn Groene Energie voor hulp of advies.

Mijn DATS 24 klantenzone

Net zoals de meeste energieleveranciers heeft DATS 24 ook een online klantenzone. De DATS 24 klantenzone werkt echter anders dan die van de meeste leveranciers. Omdat het bij DATS 24 onder andere ook mogelijk is om te tanken, worden alle diensten van DATS 24 in de klantenzone gecombineerd.

Zo heb je in de DATS 24 klantenzone inzicht in je tank historie, maar ook in de gegevens van je energiecontract. Dit is vooral handig voor klanten die gebruik maken van meerdere diensten van DATS 24, de Colruyt Group en hun partners.

DATS 24 login Inloggen in de DATS 24 klantenzone? Ga naar de DATS 24 loginpagina.

DATS 24 Xtra account aanmaken

Het aanmaken van een DATS 24 account, oftewel Xtra account, kan zeer gemakkelijk op de website van DATS 24. Om een account aan te maken hoef je geen klant bij deze leverancier te zijn. Je zal enkel alle persoonlijke gegevens in moeten vullen, waarna je een bevestigingsmail ontvangt. Hierna is je DATS 24 Xtra account geactiveerd en kun je gebruik maken van de functionaliteiten.

Mijn DATS 24 klantenzone werkt niet, wat nu?

Het kan voorkomen dat de DATS 24 klantenzone niet werkt. In dit geval is het aan te raden om eerst in te loggen op een ander apparaat of via een andere internet browser, zoals Google Chrome of Firefox. Mocht dit het probleem niet oplossen, kun je met DATS 24 contact opnemen via de gegevens die bovenaan deze pagina zijn weergegeven.

DATS 24 Xtra app

Naast de online klantenzone, is er ook een DATS 24 Xtra app te downloaden in de Google Play Store en de Apple App Store. De DATS 24 Xtra app heeft dezelfde functionaliteiten als de normale klantenzone, maar is beter vormgegeven voor mobiele telefoons. Het downloaden en gebruiken van de applicatie is geheel gratis.

Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 11 stemmen vond de informatie nuttig.